2011. április 20., szerda

Veszélyes lehet a hátsó légterelő?

A Nemzetközi Automobil Szövetség technikai bizottsága a Török Nagydíj után ülésezik, amely során kielemzik az idén bevezetésre került pilótafülkéből szabályozható hátsó légterelő működését és hatékonyságát. Az előzési segédeszközt a szabadedzéseken és az időmérőn bármikor használhatják a versenyzők, a futam alatt viszont csak a kijelölt pályaszakaszon.

Az első három futam után többen is arra panaszkodtak, hogy a szárny nem működik megfelelően – több esetben is előfordult, hogy az elem használat után (fékezésnél) nem állt vissza az eredeti pozíciójába. A Mercedes technikai vezetője, Ross Brawn elismerte, hogy az ő esetükben ez konstrukciós hibára vezethető vissza. "A tervezésnél a határokat feszegettük, és talán egy kicsit messzire mentünk, ugyanis úgy tűnik, hogy amikor az elem látszólag visszaáll az eredeti pozíciójába, a nem tökéletes zárás miatt az oldalról érkező légáramlatok megzavarják a működését."

Míg a Mercedesnél a tervezés okozza a problémát, a Ferrarinál műszaki hiba okozott nehézséget Kínában. Fernando Alonso a tiltott zónában is aktív hátsó légterelővel haladt, amely mögött olasz lapértesülések szerint elektronikus, és nem vezetői hiba áll, ugyanis a működést az FIA elektronikája szabályozza.

Ezt Emanuele Pirro is megerősítette, aki a hétvégén szakértőként segítette a versenybíróság munkáját. "Vélhetőleg egy elektronikus probléma lépett fel. Ez biztonsági kérdéseket is felvet, ugyanis ha a szárny a kanyarban is működésbe lép, jelentősen csökken a leszorítóerő. Ennek alaposan utána kell járni.”

Mivel Alonsónak semmi előnye nem származott az esetből, az FIA nem szankcionált és a spanyol pilóta megtarthatta a hetedik helyét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése