2011. április 20., szerda

Egy újabb érdekes adat...A Kínai Nagydíjról

Tudja-e, hogy legutóbb mikor történt helycsere az élen olyan későn, mint a hétvégi Kínai Nagydíjon, hány évben ért célba a Ferrari mindkét autója az első három futamon, és mennyiszer fordult elő, hogy valaki a 18. helyről, vagy hátrébbról rajtolva dobogóra állt?


A Kínai Nagydíjon diadalmaskodó Lewis Hamilton öt körrel a leintés előtt állt az élre, legutóbb is ő volt az, aki ilyen közel a befejezéshez vette át az 1. helyet: 2008-ban, Spában. Igaz, szabálytalan manőveréért akkor utólag megbüntették. Pont az volt az utolsó futam, ahol ennyire kevés élen töltött körrel győzött valaki, méghozzá Felipe Massa.

A McLaren pilótája ötödik alkalommal került az élre előzéssel. Az előző négy manővere mindegyikét 2008-ban hajtotta végre (a tavalyi, Jenson Button elleni isztambuli csatájában inkább megtartotta az 1. helyet).

Sebastian Vettel nyolc egymást követő időmérőn fért be az első rajtsorba, erre Michael Schumacher volt képes utoljára, 2002 és 2003 között.

Vállveregetés jár Mark Webbernek, aki a 18. helyről rajtolva felküzdötte magát a pódiumra. Ennyire hátulról, vagy még hátrébbról indulva összesen 25 alkalommal lett valaki dobogós. Utoljára Jarno Trulli a 2009-es Ausztrál GP-n.

A szívós ausztrál 14 előzést hajtott végre vasárnap, az AUTOSPORT statisztikái szerint ez volt a legtöbb egy pilótától Eddie Irvine óta, aki 1999-ben, Magny Cours-ban 16-szor előzött.

Nico Rosberg legutóbb pont Kínában állt az élen, egy éve.

Felipe Massa zsinórban második versenyén ért célba Fernando Alonso előtt, amit tavaly már megtett Monacóban és Törökországban. A spanyolnak eddig egyetlen olyan csapattársa sem volt, aki kétszer is megcsinálta ellene ezt a szemtelenséget: Jarno Trullinak és Lewis Hamiltonnak is csak egyszer-egyszer sikerült ez.

Sovány vigasz a maranellóiaknak, de az első három futamon makulátlan megbízhatóságot produkáltak, autóik minden alkalommal eljutottak a kockás zászlóig. Ez előzőleg csupán 1995-ben, 2004-ben és 2007-ben jött össze nekik.

Jaime Alguersuari F-1-es pályafutása legjobb (7.), Sébastien Buemi második legjobb (9.) rajtpozícióját jegyezte. A spanyol először kóstolt bele a Q3 légkörébe, csakúgy, mint Paul di Resta a Force Indiával.

Sergio Pérez először verte meg csapattársát, Kamui Kobayashit a kvalifikáción.

A Williams korábban csak egyszer, 1979-ben állt pont nélkül három viadalt követően - azonban a jelenlegi pontrendszerrel abban az évben már lettek volna bajnoki egységeik.

23 versenyző ért célba a hétvégén, ami új rekord a Forma-1-ben, eggyel felülmúlva a tavalyi Brazil GP célba érőinek számát.

Összesen 63 előzést regisztráltak az AUTOSPORT statisztikusai, vagyis száraz pályán eggyel több helycsere történt, mint a tavalyi esőben ugyanitt. Az 1990-es Mexikói Nagydíj óta nem volt ennyi előzés.


Hamilton az első versenyző, aki kétszer tudott győzni Kínában. 2008-ban sikerült ez neki korábban. Amikor száraz körülmények közt rendezték a futamot karrierje során, mindig nyert itt.

Vettel zsinórban harmadszor volt verhetetlen a sanghaji időmérőn, nála nagyobb fölénnyel senki nem hódította el itt a pole pozíciót. A Red Bull címvédője 715 ezredmásodperccel győzte le a második leggyorsabbat.

Button és Alonso az összes Kínai GP-n részt vettek, és egy kivétellel mindig pontszerző helyen zártak. A spanyol sohasem rajtolt itt a 6. helynél hátrébbról.

Michael Schumacher mindössze másodszor szerzett pontot Sanghajban, noha öt próbálkozásából most indult a második legrosszabb helyről. 2006-ban győzött a pályán.

Nick Heidfeld a legrosszabb időmérőjén van túl Kínában.

A Forma-1 pontversenyébe 1950 és 1960 között beletartozó Indy500-ak nem szerepelnek a statisztikákban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése