Az Olasz Nagydíjra egy visszafogottabb dőlésszöget javasol az első felfüggesztések beállításánál a Pirelli, hogy elkerüljék a Belga Nagydíjon bekövetkezetett komplikációkat.
A Forma-1-es csapatok egy sokkal konzervatívabb javaslatot kaptak a hétvégi Olasz Nagydíjra – írja az Autosport. Mint ismeretes, a Belga Nagydíjon a Red Bull túllépte a gumigyártó által javasolt 4 fokos dőlésszöget (4.3 fokra állították az első kerekek szögét), így az abroncsoknál szokatlan mértékű hólyagosodás lépett fel. Elővigyázatosságból a Pirelli 3.75 fokot javasol a csapatoknak maximális értékként. Ezzel a paraméterrel tudja garantálni az olasz gyártó, hogy az abroncsok nem fognak túlmelegedni az egyenesekben, és biztosítják a kellő tapadást a gyors kanyarokban és a sikánokban. Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója elmondta, hogy mindkét fél tanult a Spa-i esetből, és biztos benne, hogy a hólyagosodás nem fordulhat elő még egyszer: „Egy kissé módosítottuk az előírásokat, hogy egy kicsit óvatosabban legyünk” – mondta Hembery. „Az adatokból láttuk, hogy Monza sok szempontból hasonlít a szintén heves Spa-ra. Az előrejelzések alapján végre szárazon is lesz lehetőségünk gyakorolni, és óvatosabb határokkal minden rendben lesz.” „Ennél visszafogottabbak nem lehetünk a javaslatoknál, mert akkor a kanyarokban probléma adódhat a dőlésszöggel, ami nem fog visszaállni az eredeti pozíciójába” – fejti ki Hembery. „Óvatosnak kell lennünk ezekkel a dolgokkal, de biztosak vagyunk benne, hogy egy indokolt szintet javasoltunk a csapatoknak.” Hembery megerősítette, hogy a Pirelli nem változtatott azon az eljáráson, miszerint a dőlésszögre vonatkozóan továbbra is küldenek javaslatokat a csapatoknak, de a száraz gyakorlás hiánya nagyban hozzájárult a Belgiumban kialakult helyzethez: „Elküldtük a verseny előtti javaslatokat és ezek nem változtak. Ha gyakorlatiasak akarunk lenni, akkor a száraz edzéssel máshogy alakultak volna a dolgok. Úgy gondolom, hogy mindannyian tanultunk belőle.” „A csaptok a legtöbb versenyen feszegetik a határokat és ez a dolgok természetes része. Amint fellépnek a hólyagosodáshoz hasonló problémák, felhagysz ezekkel a módosításokkal és eldobod őket. Senki sem láthatta ezt előre Belgiumban, mert esett, és nagyon sok körülmény közre játszott” – mondja Hembery. „Ez nem segített minket, és nem segítette a Red Bull-t; mi nem vitázunk velük, és ők sem vitáznak velünk.” A sportigazgató elmondta, hogy annak ellenére, hogy szinte csak a Red Bull került a figyelem középpontjába, a többi versenyzőnek is voltak gondjaik: „A valóságban ez egy minden csapatot érintő probléma. Az összes istállót arra kértünk, hogy kövessék a javaslatainkat, de a Red Bull volt elöl és ők nyerték meg versenyt, így ők kerültek a középpontba. Ezen kívül még volt pár kérdés, melyet a többi csapattal kellett megoldanunk. Hembery szerint nem volt szükség erre a biztonsági lépésre, de nem akarta kizárni annak a lehetőségét sem, hogy ajánlatos a dőlésszögekre vonatkozó óvatosabb beállítás: „ Ez az a erület, ahol biztosra akarsz menni azt illetően, hogy mi történik, és abban is biztos akarsz lenni, hogy az általad adott adat megfelelő. Ez alapvető kérdés” – zárja Hembery. |
2011. szeptember 6., kedd
A Pirelli módosítja a dőlésszögre vonatkozó javaslatot
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése