2011. augusztus 18., csütörtök

TOP 10: Tűzijáték az utolsó körben (Videóval!)


10. hely, Kanadai Nagydíj, 1991.
 
Nigel Mansell a Williams-Renault volánja mögött vezette a versenyt, majd azóta is vitatott körülmények között a közönségnek integetve, elfeledkezett a motorról, aminek a fordulatszáma leesett és a kocsija lelassult. A versenyt így a Benetton-Ford pilótája, Nelson Piquet nyerte.
 
 
9. hely, Magyar Nagydíj, 1997.
 
Damon Hill - nem kis meglepetést okozva – vezette a versenyt az Arrows-al, ám három körrel a futam leintése előtt hidraulikai problémák adódtak az autójában, így korábbi csapattársa, Jacques Villeneuve megelőzte őt az utolsó körben.
 
 
8. hely, San Marino Nagydíj, 1982.
 
Igen, az ominózus futam, ahol a Ferrari két pilótája Gilles Villeneuve és Didier Pironi szinte „egymás torkának estek” a pályán, a futam vége felé. A „Slow down” tábla ellenére Pironi megtámadta az előtte haladó Villeneuve-t, majd egy lélegzetelállító csata után végleg megelőzte az utolsó körben és behúzta a futamgyőzelmet. Állítólag az eset után soha egy szót sem szóltak egymáshoz.
 
 
7. hely, Dél-Afrikai Nagydíj, 1978.
 
A francia Patrick Depailler Tyrell-Cosworth autójával vezette a versenyt, amikor hirtelen üzemanyag problémákkal találta magát szemben. Így is kemény csatát vívtak Ronnie Peterson-al, aki a Lotus 78-at vezette, de a fiatal svéd végül megelőzte az utolsó kanyarokban és megnyerte a versenyt.
 
 
 6. hely, Spanyol Nagydíj, 2001.
 
Mika Hakkinen haladt az élen, mögötte Michael Schumacher, azonban az utolsó körben a Mercedes motor feladta a versenyt, így Schumacher-nek az ölébe hullott a győzelem.
 
 
5. hely, Kanadai Nagydíj, 2011.
 
Bár összesen 6 alkalommal látogatta meg a boxutcát, Jenson Button így is a második helyen haladt Sebastian Vettel mögött. Az utolsó körben Vettel megcsúszott és Button azonnal ki is használta az esetet és elhaladt mellette.
 
 
4. hely, Európa Nagydíj, 2005.
 
A Mclaren csapat taktikai húzása nem volt kifizetődő, mivel Kimi Raikkönen autójának az első kereke egy körrel a verseny vége előtt felmondta a szolgálatot és a falnak csapódott a Mclaren, így az egyébként is körről-körre felzárkózó Fernando Alonso nyerte meg a futamot.
 
 
3. hely, Olasz Nagydíj, 1971.
 
Az utolsó körben még mindig 5 esélyes volt az 1. helyre. Ahogy megindultak a célvonal felé Peter Gethin állt az ötös élén, mindössze 0,61 másodperc volt köztük a különbség. A második helyezett, Ronnie Peterson lemaradása pedig csak 0,01 másodperc volt.
 
 
2. hely, Japán Nagydíj, 2005.
 
A Renault volánja mögött, Giancarlo Fisichella vezette a versenyt, ám a Mclaren-es Kimi Raikkönen hihetetlen tempót diktálva beérte az olasz pilótát és a külső ívről előzte meg az utolsó kör megkezdése után. A finn egyébként a 17. helyről kezdhette meg a futamot…
 
 
1. hely, Monacoi Nagydíj, 1982.
 
Az eső valóságos káoszt eredményezett, mivel az autók slick abroncsokon köröztek addig. Az utolsó körben összesen négyszer változott az élen haladó személye. Didier Pironi és Andrea de Cesaris eközben kiesett a versenyből, Derek Daly-nak a váltója romlott el és a futamgyőztes, Riccardo Patrese is megforgott, még az utolsó körben is, de végül ő aratta le a babérokat.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése