Sorozatunk első részében a kiscsapatok, tehát a rajtrács végén felsorakozó istállók eddigi teljesítményét elemezzük. Egy dolgot azonban már az elején leszögezhetünk: mindhárom egység jelszava az „Előre!”. Küzdelem a mezőny végén – Lotus, HRT, Virgin A 2011-es szezonban mindhárom újnak számító csapat – a Lotus, a HRT és a Virgin – azt a célt tűzte ki maga elé, hogy vagy felzárkózik a középmezőnyhöz, vagy legalább a 10. helyen végez a gyártók között. Az eddigiek alapján ezért többnyire csalódottak, mivel nem a várakozásaiknak megfelelően teljesítettek. A Lotus sokáig próbálkozott – hiába - meggyőzni a világot arról, hogy ők már egy középmezőnybeli csapat, míg a Virgin és a HRT hátul ragadt, és tartaniuk kell a 107%-os szabály ismételt bevezetésétől. (A 107% nem is a tényleges 107%, mivel a top csapatok az időmérő első szakaszában általában csak a lassabb, keményebb keverékű gumival futottak gyors köröket.) Team Lotus (10. hely); pilóták: Heikki Kovalainen (23.); Jarno Trulli (19.) A Lotusnak nem sikerült elérnie, amit kitűzött maga elé az év elején, de ez nem azt jelenti, hogy elbuktak. A céljuk az volt, hogy rendszeresen bejussanak a Q2-be, és pontokat szerezzenek. Eddig kétszer sikerült Heikki Kovalainennek bejutni az időmérő második körébe, habár ez inkább a többi csapat balszerencséjének volt köszönhető, mint a Lotus tempójának. A 13. hely a legjobb futamon elért eredményük Jarno Trulinak köszönhetően. Csak ritkán harcoltak a középmezőnybeli csapatokkal –például Kínában, ahol sikerült legyőzniük a Williams-t. De ha a céljuk a 10. hely, akkor is a hátuk mögé kell nézniük, mert egy olyan futamon, mint Kanada, a Virgin és a HRT is elérheti akár a 12. pozíciót – ahogy majdnem sikerült is nekik, és az katasztrófa lenne. Mike Gascoyne ezt nyilatkozta a közelmúltban az Autosportnak: „Jogos az észrevétel, hogy még nem értük el a kitűzött célokat”. Ezt Jarno Trulli sem szépítette. Az autó fejlődött, de a jövő évi autónak lényegesen jobbnak kell lennie, ha a középmezőnyben akarnak harcolni. Az év hátralevő részében arra koncentrálnak, hogy bebiztosítsák a 10. helyüket a bajnokságban, és felvegyék a harcot a Williams-szel és a Toro Rossoval. Ők is kifejlesztették a befújt diffúzorukat, és küzdenek azért, hogy legyen KERS-ük 2012 előtt. Kovalainen vezette a csapatot, bár idén nincs olyan kirobbanó formában, mint ami elismerést szerzett neki 2010-ben. Volt néhány hibája, ami sokban került a csapatnak, mint az ütközése Spanyolországban, de összességében elégedett lehet az eddigi szezonjával. A garázs másik oldalán azonban problémák vannak Jarno Trullival és a kormányművel, ami megkeseríti az életét, és a csapat reméli, hogy Magyarországra megszűntetik ezt a problémát. Karun Chandhok Németországban kapott egy lehetőséget, de nem nyűgözte le a közönséget: többször megpördült az edzéseken, blokkolta a fékeket és szélesen vette az íveket. Az időmérőn egy lehelettel jobb volt, bár a rajtnál problémái voltak, mielőtt megpördült a 9-es kanyarban. Ha ez egy állandó ülésért menő teszt lett volna, e teljesítmény alapján Tony Fernandes másfelé keresett volna tovább: a GP2-es csapatában szereplő Davide Valsecchi-nál (aki elég jó) és Luiz Razia-nál. |
2011. július 25., hétfő
Visszatekintés a szezon első felére (1. rész)
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése