A csapatok már egy ideje próbálnak megoldást találni arra, hogy korlátozott számban szezon közben is tesztelhessék autóikat. A legújabb ötletek szerint az európai futamok előtt, vagy egy extra pénteki edzéssel lehet erre lehetőségük. Immár harmadik éve tilos az évközi tesztelés a Forma-1-ben. A szigorítás bevezetésére a költségek jelentős visszaszorítása miatt volt azonnal szükség, mostanra azonban egyre többen hiányolják a versenyek közötti gyakorlást, hiszen így a csapatok legújabb fejlesztései mellett a fiatal pilóták kipróbálására szánt idő is jelentősen redukálódott. Noha a részletek egyeztetése még hátra van, az Autosport értesülése szerint úgy tűnik, a csapatok megegyeztek abban, hogy a szezon első felében, az európai futamok előtti háromhetes szünetre időzítenek egy háromnapos tesztet. A lehetséges helyszínek között a mugellói pálya neve is felmerült. A költségek szinten tartása miatt azonban azt tervezik, hogy ezt a három napot a téli tesztekre szánt időből veszik majd el, így az évad kezdete előtt az eddigi 15 helyett csak 12 gyakorlási nap állna rendelkezésre. Martin Whitmarsh szerint ez a teszt megfelelő alkalom lenne arra is, hogy fiatal tehetségeket próbáljanak ki. "Szeretnénk tesztelni" - egyértelműsítette. - "Pozitív és negatív oldala is van az évközi tesztek visszahozásának, de ez egy jó lehetőség lenne a fiatal pilótáknak a tapasztalatszerzésre. Nem hiszem, hogy szükséges lenne lekötnünk a saját versenyzőinket arra a néhány napra." A Renault csapatfőnöke, Eric Boullier egy újabb lehetőséget is felvetett, szerinte a futamhétvégéken egy extra pénteki edzés beiktatása lehetne a nyerő ötlet, hiszen senki sem akar ismét egy külön tesztcsapatot létrehozni. "Nem használhatjuk ugyanazt a gárdát a versenyeken és a teszteken is" - mondta. - "Természetesen többletköltségekkel járna, ha újból bevezetnénk a teszteket a szezon közben, de személy szerint úgy vélem, a Forma-1-nek szüksége van erre. Lehetőséget kell adnunk a fiatal versenyzőknek." "Persze nem kellene visszatérnünk a korábbi változathoz, de egy köztes megoldás megfelelne. Előterjesztettük egy extra pénteki edzés lehetőségét, ahol a fiatal pilóták körözhetnének." "Ez jó lenne a szervezőknek is, hiszen több akció lenne a pályán. Persze a pénteki menetrend már így is elég szoros." Mindeközben a Pirelli képviselője is elmondta véleményét az üggyel kapcsolatban. Paul Hembery már korábban is azt állította, a gumigyártó számára az lenne a legideálisabb, ha a versenyek utáni hétfőn tesztelnének az egyes pályákon, és ehhez továbbra is tartja magát. Ennek oka, hogy az aszfalt ilyenkor van a legjobb állapotban. Ezzel csak ismét tovább bonyolódik a helyzet. /a5.hu/ |
2011. július 26., kedd
Közel a megállapodás az évközi tesztek visszahozásáról
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése