2011. június 2., csütörtök

Vettel, Todt és az e-Biztonsági rendszer

Egy lélegzetelállító bemutató keretében ismertették a bajnokok a nagyközönséggel az e-Biztonsági rendszereket május 31-én.
Egy lélegzetelállító bemutató keretében ismertették a bajnokok (Sebastian Vettel Forma 1-es vlágbajnok, Tom Kristensen nyolcszoros Le Mans 24-órás bajnok, Alexander Wurz Forma 1-es pilóta és Marco Simoncelli Moto GP bajnok) a nagyközönséggel az e-Biztonsági rendszereket május 31-én a Bécs melletti Teesdorf-ban.

A gépjárművezetők bemutatták számos innovatív biztonsági megoldás hatékonyságát ideértve az Elektronikus Menetstabilizátort (ESC), mely csúszós felület esetén stabilizálja a gépjárművet, Figyelmeztető és Vészfékező rendszert (AEBS), mely automatikusan lelassítja a gépjárművet, továbbá láthattuk a motorkerékpár ABS-t is.

Jean Todt a FIA elnöke és eSafetyAware elmondta: „Valahányszor beülünk egy gépjárműbe, vállaljuk a veszélyét az életünket kockáztató incidensnek. A motorsportban szükségünk van minden olyan segítségre, melyet a különböző technológiai újításoktól kaphatunk, hogy ezzel is kompenzáljuk az emberi tévedés lehetőségét. Így folytatta: „Alapvetően fontos, hogy azok akik a leginkább veszélyeztetettek, külön kiemelve a családokat és a fiatal gépjárművezetőket, megértsék, hogy milyen óriási, jelentős szerepe van az e-Biztonsági rendszereknek a biztonságosabb vezetésben.

Egy 10 Európai országra kiterjedő átfogó felmérést végeztek arról, hogy a gépjárművezetők mennyire fogadják el az új e-Biztonsági technológiákat. Ezen felmérés eredményeit és következtetéseit is ismertették az eseményen.

A felmérésből kiderült, hogy a megkérdezettek 80%-a életében legalább egyszer már került veszélyes helyzetbe közlekedése során, de ennek ellenére mindössze ezen emberek fele lenne hajlandó többet fizetni azért, hogy az új technológiák az ő autójában is működjenek.

Werner Kraus a FIA I-es régiójának elnöke elmondta: „A tanulmány egyértelműen bemutatja, hogy az életmentő technológiák elfogadottsága növekvő tendenciát mutat, a szintje mintegy 10%-kal emelkedett két év alatt – de az Európai gépjárművásárlók még mindig nem vásárolják meghatározó számban az e-Biztonsági rendszereket. Ezrek élete lenne megmenthető, ha ezek a rendszerek szélesebb körben elterjednének.”

Az olyan eszközök, mint az ESC, mely kötelezően beépítésre kell, hogy kerüljön minden újonnan gyártott gépjárműbe 2012-től, évente mintegy 4000 életet tudna megmenteni és 100.000 sérüléssel járó baleset elkerülésében tudna segíteni Európában. Németországban egy Allianz-os kutatás bebizonyította, hogy 330 millió eurót lehetne megtakarítani azzal, hogy a kis megelőzzük a kisebb koccanásos ütközéseket, hiszen 4 ütközésből 3 ilyen típusú. A fejlett vészfék rendszerrel a ráfutásos balesetek mintegy 100%-a elkerülhető lenne.

Ezen tények ellenére még mindig nagyon sok vállalat hagyja, hogy az alkalmazottai olyan céges gépjárműveket vezessenek, melyek nincsenek semmiféle e-Biztonsági berendezéssel felszerelve.

A tanulmány főbb megállapításai:

Veszélyes közlekedési helyzetek: a válaszadók mintegy 80%-a került már legalább egyszer veszélyes helyzetbe, a megkérdezettek 1/3-ának volt tudomása a sebesség jelzőről, amit úgy is ismerhetnek, mint közlekedési tábla felismerő rendszer, egy technológia mely megakadályozhatja, hogy a jövőben hasonló szituációba kerülhessenek.
Vásárlási kritériumok: A biztonság az elsőrendű vásárlási követelmény, szorosan ezután következik az üzemanyag fogyasztás valamint a fenntartási költségek. A legmagasabb pontszámmal „jutalmazott” e-Biztonsági rendszerek voltak: ESC, AEBS és az adaptív fényszórók.
Tudatosság: a gépjárművezetők 64%-a ismerte a Sebesség figyelmeztető rendszert, 62%-uk az ESC-t. A férfiak jelentősen több ismerettel rendelkeztek a fő e-Biztonsági technológiákról, 28%-al több férfi állította, hogy ismeri a sávtartó rendszereket, mint a nők.
Országok közötti különbségek: a német válaszadók 89%-a ismerte az ESC-t, míg a Brit-ek 41/a tudta, hogy mi az. Az olasz gépjárművezetők mindössze 28%-a, a Brit-ek 27%-a ismerte a holttér figyelő rendszereket és a Sávelhagyásra figyelmeztető rendszereket.
Megfizetési hajlandóság: Annak ellenére, hogy a gépjárművezetők ismerték a sebesség figyelmeztető rendszert, mindössze 33%-uk lenne hajlandó ezért fizetni is. A legtöbben az ESC-ért fizetnének (67%), ezt követi az adaptív fényszóró, melyért a válaszadók 59% lenne hajlandó fizetni.

2009-ben egyik technológiai sem ért el 44%-nál többet, azonban két évvel később az ESC, az Automata Vészfékező rendszer és a holttér figyelő rendszerek (továbbá az újonnan érkező adaptív fényszórók) esetében a válaszadók több mint fele válaszolta azt, hogy hajlandó lenne értük fizetni.

eSAFETY Challenge 2011

e-biztonság: olyan gépjármű technológiákat jelent, melyek a gépjárművezetőnek vészhelyzetben segítséget nyújtanak és olyan alapvető információkat és figyelmeztetéseket adnak, melyet segítenek az eseményt elkerülni. A rendszerek javítják a gépjárműhasználók biztonságát, segítik a vezetőt, hogy a legjobb döntést hozza meg és a gépjármű ura legyen, mindezt úgy, hogy informálják, támogatják és figyelmeztetik a vezetőt a veszélyes helyzetekről.

Az e-Biztonság eseményeknek a célja, hogy növelje az e-Biztonsági rendszerek előnyeinek tudatosságát mind a döntéshozók mind pedig a nyilvánosság számára ezzel is hozzájárulva az utak biztonságához.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése