2011. június 24., péntek

Technikai analízis: Európa Nagydíj

Annak ellenére, hogy utcai pályának tartják, a falakkal határolt valenciai pálya nem csak, hogy hosszú, de gyors egyenesek és kanyarok is megtalálhatóak rajta, így bár maga a pálya nem egyszerű az előzéseket sem igazán segíti elő. Három „előzésmentes” nagydíjat követően azonban idén a DRS is a pilóták rendelkezésére áll majd, míg a meleg időjárás a Pirelii abroncsait fogja nehéz feladat elő állítani, tehát idén végre minden adott lehet egy izgalmas futamra.

Motor/sebesség
A teljes gázos szakaszok aránya: 65%
A leghosszabb kigyorsítás: 13.0 másodperc (a 10-es és 12-es kanyar között)
A motor igénybevétele: Magas
Átlagsebesség: 198 km/h
Végsebesség: 315 km/h
Legkisebb sebesség: 65 km/h
Átlagos kanyarsebesség: 86 km/h
Körrekord: 1:38.683 (Timo Glock, 2009 Toyota)
Nem hivatalos körrekord: 1:37.587 (Sebastian Vettel, 2010 Red Bull, Q3)

Fékezés
Fékpontok száma: 11
A legnehezebb féktáv: 12-es kanyar (5.23 G, 2,265 kW)
Fékezéssel töltött idő: 18%
A fékek igénybevétele: Nagyon magas
A fékek hűtési igénye: Magas

Egyéb
A leszorító erő szintje: Közepes
Hűtési igény: Közepes
Sebességváltások száma/kör: 64
A sebességváltó igénybevétele: Magas
Üzemanyag fogyasztás: 2.9 kg/kör
Az üzemanyag terhelés hatása a köridőre: 0.3 másodperc/10 kg

A pálya karakterisztikája
A pálya felülete: Nagyon sima
Kerékvetők: Alacsony/közepes
Az egyenesek hossza: 3100 méter (57%)
A leghosszabb egyenes: 1108 méter
A bokszkiállás hossza: 21 másodperc
A bokszutca hossza: 243 méter
Tengerszint feletti magasság: 10 méter
A célvonal és az első kanyar közötti távolság: 410 méter
A pálya hossza: 5419 méter
Kanyarok száma: 25
Körök száma: 57
A futam hossza: 308.883 kilométer

Abroncsok
Választható: Lágy (Sárga)
Elsődleges: Közepes (Fehér)
Az abroncsokra ható erőhatások: Alacsony
A pálya állapotának javulása: Nagyon magas

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése