2011. június 7., kedd

Körönként 1 másodpercet lassulhat a Red Bull az FIA korlátozása miatt

A legfrissebb jelentések szerint, ha a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Kanadai Nagydíjat követően úgy határoz, hogy betiltja a fújt kipufogó rendszer használatát, azzal a Red Bull-Racing sebessége drasztikus módon csökkeni fog.

A riválisok közül a Ferrari teljesítménye is jelentős mértékben vissza fog esni.

Az FIA továbbra sem hozott döntést arról, hogy a fújt kipufogó rendszer használata mely versenytől tiltott. A jelentések szerint a legvalószínűbb az, hogy a szövetség a Kanadai Nagydíj után vezeti be a fújt kipufogó rendszer használatára vonatkozó korlátozásokat.

A német Auto Motor und Sport és az olasz Autosprint szerint a Renault motorral hajtott autók vezethetőségére is komoly hatással lesz a korlátozás.

A csapatok közül a Red Bull bukhatja a legtöbbet, miután a Renault motor kifejezetten a fújt kipufogó rendszerhez lett kialakítva.

Az Auto und Sport becsélése szerint a fújt kipufogó rendszer használatának teljes tilalma a Renault és a Ferrari motorral hajtott autók számára körülbelül 8 tizedes lassulást jelent majd körönként. Olasz lapinformációk szerint ez a Red Bull esetében 1 másodpercet is jelenthet.

Mindemellett a korlátozás a megbízhatóságra is komoly hatással lehet, ami különösen a Red Bull csapatot érintheti majd a Renault motorok tervezése miatt. A fő problémát az okozza, hogy a francia gyártó úgy tervezte meg a motorjait, hogy azok gázelvétel esetén is nyílt fordulatszámon működjenek.

A Mercedes és a Cosworth a Ferraritól, valamint a Renault-tól eltérően egy teljesen más filozófiát használ a szelepeket illetően.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése