2011. április 23., szombat

A Red Bull a hátsó szárnyakkal trükközik az időmérőkön

Fény derült a Red Bull-Racing egyik legnagyobb titkára a 2011-es szezonban.

A címvédő osztrák istálló a mozgatható hátsó szárnyakkal trükközik.

A Formula-1 mezőnye eddig három versenyt teljesített a 2011-es kiírásban. A Red Bull-Racing összességben Ausztráliában, Malajziában és legutóbb Kínában is főként az időmérő edzésen dominált, míg a versenyen a nagy rivális, a McLaren képes volt igen közel kerülni a „bikákhoz”.

Ez nem feltétlen csak arról, hogy ki tudja jobban kezelni a gumikat. Természetesen a Mercedes motor és a KERS rendszer is szerepet játszik ebben, amivel a Red Bull-nak mindhárom helyszínen problémái voltak.

A trükk azonban a mozgatható hátsó szárnyakban rejlik. A Red Bull idén klasszikusan azért teljesít jobban az időmérő edzéseken, mivel egy eltérő hátsó légterelőt használ a kvalifikáción a versenyekhez képest. Így fordulhat elő az, hogy a Red Bull az egyenesekben a lehető legtöbbet hozhatja ki az autójából.

A trükk a DRS rendszernek köszönhető, mellyel könnyen állítható a szárny dőlésszöge. A szárny külsőleg ugyanaz, de a dőlésszög más.

Ez főként annak tudható be, hogy a szabályok értelmében a szabadedzésekhez hasonlóan az időmérőn mindenhol engedélyezett a hátsó szárny használata, addig a versenyen a pilóták csak egy kijelölt zónában aktiválhatják az előzést elősegítő rendszert az autókon.

A speciálisan az időmérőkre kifejlesztett meredekebb Red Bull szárny természetesen teljes mértékben igazodik az RB7-es versenygéphez, így a csapatoknak ismét fel lett adva a lecke a másolást illetően.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése