2011. április 1., péntek

Gondban a Red Bull? – mozgás közben mér az FIA

A Red Bull Sebastian Vettel révén komoly lendülettel indította a 2011-es évadot. Az ellenfelek már-már készülnek feladni az idei évet, látva a címvédő Ausztráliában mutatott tempóját.

A legnagyobb riválisok a pályán egyelőre képtelennek látszanak elkapni az energiaital-gyárosokat, egyetlen esélyük a szabálytalannak vélt első szárnyak leleplezése, melyet az FIA legutóbb is a kritériumoknak megfelelőnek talált.

A Formula—1 legnagyobb csapatai nemrég egyértelműsítették, hogy amennyiben a trükkös szárny szabályos, kénytelenek hasonló megoldáshoz folyamodni, másképp a Red Bull nagy fölénnyel viszi haza a trófeákat.

Az FIA a legújabb hírek szerint azonban elébe megy a kétes kimenetelű másolásnak, és egy úgynevezett lézeres távolságmérőt épít be a versenyautók első szárnyaiba, mellyel az elem és az aszfalt közötti távot tudják megfigyelni mozgás közben. A szerkezet folyamatos adatot küld az
FIA szakembereinek, melyből minden kétséget kizáróan kiderül, hogy az elem nagy sebességnél valóban megközelíti-e az aszfaltot. Amennyiben a mérési adatok alapján a szárny átlépi a megengedett határt, az FIA kész kizárni az adott eseményről a csapatot.

Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója a következőképpen nyilatkozott az új mérőeszközről: „A lézeres távolságméréssel folyamatosan figyelni tudjuk, hogy az autó szárnya a pálya egyenetlensége miatt közelít-e a talajhoz, avagy adott erők hatására adott ideig történik elmozdulás. Ez utóbbi természetesen szabálytalan, és készek vagyunk a csapatot kizárni a teljes hétvége eseményeiről, ha beigazolódnak a felvetések.”

A mérőeszközt a következő futam első szabadedzésén, Malajziában helyezik el az összes csapat autóján, de azért azzal mindenki tisztában van, hogy ma bolondok napja van, nem?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése