A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nem ragaszkodik ahhoz, hogy az új rendszer a következő esztendőben is helyet kapjon a Formula-1-ben.
Könnyen lehet, hogy a mozgatható hátsó szárny csak évet él meg az F1-ben.
Könnyen lehet, hogy a mozgatható hátsó szárny csak évet él meg az F1-ben.
A mozgatható hátsó szárny idén került bevezetésre. A KERS rendszerhez hasonlóan az újítás lényege, hogy elősegítse az előzést. A Formula-1-ben szereplő versenyzők és csapatok először nagyon aggódtak a rendszer használata miatt, amit nem feltétlen tartottak biztonságosnak.
A biztonság mellett a versenyzők azért aggódtak, hogy a rendszer használatával túl könnyű lesz az előzés. Nos, az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon láthattuk, hogy a pilóták sok hasznát nem tudják venni a mozgatható hátsó szárnyaknak.
Az FIA elismerte, valóban dolgozniuk kell azon, hogy hatékonyabbá tegyék a rendszert, de Charlie Whiting versenyigazgató hozzátette, az Albert Park nem feltétlen egy olyan pálya, ahol meg lehet ítélni az újítás sikerességét.
Az FIA Malajziában is módosít a szárnyakhoz köthető szabályokon, de a szövetség egyértelművé tette, nem ragaszkodnak mindenáron a rendszer használatához, így az 2012-től kikerülhet a sportból.
A biztonság mellett a versenyzők azért aggódtak, hogy a rendszer használatával túl könnyű lesz az előzés. Nos, az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon láthattuk, hogy a pilóták sok hasznát nem tudják venni a mozgatható hátsó szárnyaknak.
Az FIA elismerte, valóban dolgozniuk kell azon, hogy hatékonyabbá tegyék a rendszert, de Charlie Whiting versenyigazgató hozzátette, az Albert Park nem feltétlen egy olyan pálya, ahol meg lehet ítélni az újítás sikerességét.
Az FIA Malajziában is módosít a szárnyakhoz köthető szabályokon, de a szövetség egyértelművé tette, nem ragaszkodnak mindenáron a rendszer használatához, így az 2012-től kikerülhet a sportból.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése