2011. március 30., szerda

Mennyire is gyors a Red Bull

Andrew Benson a BBC újságírója szerint nagyon.



Elég csak a címvédő világbajnok Albert Parki nyitókörére gondolnunk, amikor is az időmérőedzést követően a versenyen is gyakorlatilag állva hagyta a mezőnyt.

„A bajnokság ebben a szakaszában én nem nagyon használnám az uralkodott szót” – nyilatkozta Vettel. „Nagyon jó versenyünk volt ma, egy csomó pontot szereztünk és nagyon élveztük, ami sokkal fontosabb, de mostantól majd lépésről, lépésre kell haladnunk.”

Minden idők legfiatalabb világbajnoka, Vettel egyszerűen lemosta az ellenfeleit a pályáról az Ausztrál Nagydíjon. Vettel az időmérőedzésen 0.778 ezredmásodperccel volt gyorsabb, mint a legközelebbi ellenfele Lewis Hamilton. A futamon pedig az első kör végén már 2,4 másodperces előnnyel vezette a versenyt Hamilton McLarenje előtt, majd ezt követően körönként átlagosan 0,8 másodperccel növelte az előnyét addig, amíg biztonságos távolságba kerülve spórolni nem kezdett az abroncsokkal.

„(Az idei szezon) nagyon szoros lesz, de a legfontosabb, hogy befejezzük. Az autó nagyon gyors és megbízható is. A szombat nagyon jól sikerült a számunkra és az előnyünk jó volt Lewissal és a McLarennel szemben. Ennek ellenére azt mondtam a csapatnak, hogy ez egy hosszú szezon lesz.”

Vettel számára az egyetlen meleg pillanatot az jelentette, amikor az első kerékcseréje után Hamilton csapattársa Jenson Button mögött jött vissza a pályára, Button azonban nem tudta feltartani a németet, mert Vettel négy kanyar alatt megelőzte a 2009-es világbajnokot.

„Az autó tökéletes volt. Nagyon sokat tanultunk az abroncsokról, de Lewis egy kicsit jobban az ellenőrzése alatt tudta tartani őket, így képes volt az első kerékcsere előtt felzárkózni hozzám. Ezt követően fontos volt, hogy megelőzzem Jensont, ami sikerült. Ő használt abroncsokon volt, így nagy különbség volt köztünk, a szárnyaknak köszönhetően igazán közzel tudtam kerülni hozzá az 1-es kanyarban, majd a 3-as/4-es kanyarban kívülről megelőztem őt. A verseny második felében nem igazán tudtam, hogy mi van Hamiltonnal, nyomás alatt van, vagy csak visszavett, de így nekem se kellett többé keményen nyomnom, csak próbáltam tartani az előnyömet vele szemben.”

Vettel és a Red Bull fölénye akkor igazán megdöbbentő, ha figyelembe vesszük, hogy Ausztráliában nem használták a KERS rendszert, ami körönként 0,3-0,4 tizedmásodpercet jelent. „Úgy gondolom, hogy ez nyilvánvaló, csak meg kell kérdezni Lewist, hogy mennyit is jelent a teljesítmény tekintetében” – nyilatkozta Vettel. „Te minden apróságot akarsz, amitől gyorsabb lesz az autód, így a KERS az egyik legalapvetőbb dolog idén, ami 0,3-0,5 tizedmásodpercet jelent, és ugye nem kell elmondanom, hogy ez mennyit jelent egy teljes versenytávon. Így igen, mi dolgozunk ezen.”

/formula.hu/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése