2011. március 30., szerda

Nem lehet lemásolni a Red Bull flexibilis első szárnyát?


A legfrissebb hírek szerint eddig egy csapat sem tudta lemásolni Adrian Newey első vezetőszárnyát a Formula-1-ben.
Newey ismét egy olyan rendszert alkotott meg, amit csak nehezen vagy egyáltalán nem lehet hatékonyan lemásolni.
Az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat követően ismét középpontba került a Red Bull-Racing. Sebastian Vettel vezetésével megnyerte az első versenyt az osztrák istálló.

Vettel könnyed startot vett az Albert Parkban, és gyakorlatilag senki sem tudott ellenfele lenne. A fölényes győzelmet hamar elfelejtették a sajtóban, most az RB7 első vezetőszárnya került középpontba.

Az első elem igencsak érdekes „életet él” a pályán és, ha megnézzük a gépről készült képeket, valamint felvételeket, akkor egyértelműen láthatjuk, hogy a vezetőszárny gyakorlatilag súrolja a földet. Ezzel a Red Bull körülbelül 0,5 másodpercet nyer körönként, ami hatalmas előny.

A csapatok a tavalyi szezonhoz hasonlóan tehetetlenek, miután az FIA összes vizsgálatán átment az autó. Jogosan vetődök fel a kérdés! Miért nem másolják le a csapatok a Red Bull első elemét?

A válasz egészen egyszerű, Adrian Newey egy rendkívül összetett rendszert alkotott meg, mely az egész autót érinti, nemcsak az első vezető elemet.
A sajtóban az a hír járja, hogy egy speciális körülmények között zseléhez hasonló anyaggal vonták be az első elemet, mely csak 200 kilométer / óra felett hajlik el. Az anyag használata engedélyezett. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése